Det finns inget som försämrar kundernas upplevelse så mycket som att få en skadad produkt. Detta orsakar onödigt extra krångel för kunden och ökar din kostnad för sålda varor. Pakettestcenter rapporterar att ett paket i genomsnitt tappas 17 gånger under leveransen. Vi anser att du och dina kunder förtjänar frustrationsfria förpackningar.
Genomsnittligt tomrum i skickade lådor
källa: Fast Company 20/04/18
I genomsnitt finns det 40–60% tomrum i varje skickad låda. Med Packsizes On Demand Packaging®-system kan du designa lådor i rätt storlek som skyddar dina produkter från skador under transporten.
Packsize arbetar tillsammans med ledande varumärken över hela världen och är kända för att utforma innovativa och skyddande lådor. Våra tester är utformade för att förstärka dina leveranser samtidigt som de avslöjar eventuella risker som ditt paket kan stöta på genom leveranskedjan – innan de blir ett problem för din kund.
Packsizes team för förpackningsdesign och -testning kan skapa och designa skräddarsydda konceptförpackningar för alla produkter. Förpackningar kan justeras genom att utföra förpackningstester som ger resultat i realtid i en kontrollerad miljö, vilket påskyndar processen för att isolera och korrigera potentiella problem.
Oavsett om du behöver klara ISTA-tester eller helt enkelt optimera dina förpackningar för att bättre skydda dina produkter, kan Packsize samarbeta med dig för att förhindra förpacknings- och transportskador.
Minska materialkostnaderna
Minska antalet produktskador
Gör kunderna nöjdare
En kund inom tillverkningsbranschen upplevde en hög skadefrekvens för sina stora, ömtåliga varor. Efter att ha analyserat problemet rekommenderade Packsize en fullständig genomgång av deras förpackningar. Detta innebar att den gamla processen, där man använde skräpigt och ej hållbart skum, ersattes av en anpassad låda och hörn av återvunnet skum.
Kontakta oss om testmetoder för ditt företag.