17 september 2024

Packsize tillkännager Brian Reinhart som ny CRO

Reinhart är en skicklig ledare med över 15 års erfarenhet av att driva intäktstillväxt inom teknik- och tillverkningssektorerna.

SALT LAKE CITY. 2 september 2024Packsize®, marknadsledaren inom hållbar Right-Sized Packaging On Demand, tillkännager utnämningen av Brian Reinhart till företagets CRO (Chief Revenue Officer).

Reinhart kommer till Packsize med över 15 års erfarenhet av global strategi, försäljning, marknadsföring och affärsutveckling. Han har en gedigen meritlista av att bygga högpresterande team, skapa strategiska partnerskap och driva innovativa go-to-market-strategier.

”Vi är mycket glada över att kunna välkomna Brian till vår ledningsgrupp”, säger Packsizes VD David Lockwood. ”Hans omfattande erfarenhet och innovativa sätt att se på intäktsstrategier kommer att vara avgörande när vi fortsätter att stärka våra branschpartnerskap och utforska nya tillväxtmöjligheter för att leverera förpackningslösningar i rätt storlek till världen.”

Innan Reinhart kom till Packsize var han Chief Revenue Officer på Hai Robotics, där han ledde all intäktsverksamhet i Nord- och Sydamerika. Under hans ledning blev Hai Robotics den snabbast växande ASRS-organisationen i USA, och utökade aggressivt företagets partnerskap, pipeline, orderingång och intäkter på tre år.

”Jag är glad över att få börja på Packsize vid en så viktig tidpunkt i företagets tillväxtresa”, säger Reinhart. ”Jag ser fram emot att arbeta nära det globala försäljnings- och marknadsföringsteamet för att driva intäktstillväxt, identifiera nya marknadsmöjligheter, utöka företagets kundbas och etablera strategiska partnerskap.”

Packsize är en ledande leverantör av förpackningslösningar för On-Demand Packaging i rätt storlek, som tar itu med problemet slösaktiga och ineffektiva förpackningsmetoder genom att skapa anpassade lådor i realtid med mindre wellpapp och fyllnadsmaterial.

Packsize förändrar hur företag och deras kunder upplever förpackningar – från paketering till uppackning. Sedan introduktionen av Right-sized Packaging on Demand 2002 har Packsize blivit en erkänd ledare inom leveranskedjor och hållbara förpackningar i Nordamerika, Europa och Asien-Stillahavsområdet. Som partner och betrodd rådgivare frigör Packsize den dolda potentialen i sina kunders leveranskedjor och skapar anpassade Packaging Process Flows som tar hänsyn till varje steg – från lagret till kundens händer. Packsize förnyar förpackningar och påskyndar vägen mot en mer hållbar framtid. Följ Packsize på LinkedIn

Läs artikeln